فــي الــصــمــيـــم

لما الضماير تهون شوف اللي ممكن يكون تخدع وممكن تخون وتصاحب الشيطان بس في نهايه المصير الحق صوته يبان

الثلاثاء، يناير 15، 2008

هي الحرب قامت والا ايه...

النهارده نازل متأخر علي الشغل شويه وبعدين فؤجئت بالموبيل بتاعي واحد معايا في المكتب بيقولي/ مفيد انا هتأخر شويه علشان الطريق واقف من العباسيه . قولت له خلاص تمام وبمجرد ما دخلت علي التحرير لقيت الدنيا مقلوبه والأمن المركزي وعساكر ايه في كل حته أستغربت شويه ولكن عرفت ان في مظاهرات علشان الكلب بوش . المهم كل الطرق مقفوله ومفيش طريق نمشي فيه حتي عبور المشاه مفيش وقفت وناس كتييييره واقفه معايا ومش عارفين نمشي في اي اتجاه .
سألت عسكري كده ماسك عصايه ودرع ولابس خوزه وكأنه علي خط النار
أنا / هو في ايه انتو واقفين ليه كده هي الحرب قامت
العسكري / والله ما عارف
أنا / أمال انت واقف ليه طالما مش عارف
العسكري / دي خدمه يا باشا
أنا / خدمه لمين ؟ لمصر ؟
العسكري / للحكومه يا باشا أصلهم بيقولوا في مظاهرات
أنا / مظاهرات عن ايه ( قولت استهبل )
العسكري / قال ايه عايزين يغيروا الريس
أنا /ياااااااه معقوله . وانت عايز ايه يا عمنا ؟
العسكري / أنا عايز اخلص الورطه دي وارجع البلد نفسي في اجازه
وبعدها مشيت وفكرت كويس اوي في كلام العسكري الغلبان ده قد ايه الراجل ده مش عارف حاجه ومحدش بيقوله حاجه ولا انتوانازلين ليه ولا رايحين فين أهم حاجه لما نقولك أضرب أضرب . والله يسامح اللي كان السبب
المهم روحت الشغل ليت زميلي راح قبلب وأتكتبت تأخير أنا وهو ولما قولت له علي اللي حصل قالي
خلي بقي العسكري والمظاهرات تنفعك أهو اليوم اتحسب تأخير

التسميات:

30 تعليقات:

إرسال تعليق

الاشتراك في تعليقات الرسالة [Atom]

روابط هذه الرسالة:

إنشاء رابط

<< الصفحة الرئيسية